METODOLOGÍA.
Las corporaciones Universitarias autónomas de Nariño Extensión Villavicencio tienen una metodología basada en el marco Común Europeo en los niveles de A1, A2 y B1 a través de la plataforma Cambridge Learning Management system.
El nivel A1 corresponde a usuarios de un nivel básico, es decir, que pueden comunicarse con expresiones comunes y de uso frecuente haciendo uso de vocabulario elemental. además, que puede presentarse a sí mismo y a otros, a su vez puede dar información de su domicilio y hablar sobre personas que conoce.
El nivel A2 corresponde a usuarios de un nivel básico independiente en competencias comunicativas en el aprendizaje de una segunda lengua (ingles) capaz de comprender frases y expresiones de uso frecuente relacionadas con áreas de experiencia que le son especialmente relevantes y sabe comunicarse a la hora de llevar a cabo tareas cotidianas, aspectos de su pasado y su entorno, así como cuestiones relacionadas con necesidades inmediatas.
El nivel B1 corresponde a usuarios de un nivel competente en comprensión de textos claros y en la lengua estándar si tratan sobre cuestiones que le son desconocidas o en situaciones de trabajo de estudio o de ocio, situaciones de viaje donde se necesita la lengua, producir textos sencillos y coherentes de intereses personales y describe experiencias y justificar brevemente sus opiniones o explicar sus planes.
UNIT 1
Please call me Beth.
Introductions and greetings, names, countries and nationalities.
SPEAKING
Introducing yourself; introducing someone: checking information ; exchanging personal information; saying hello and good bye.
GRAMMAR
*Wh-questions and statements with be;questions with: what, where, who,and how; yes/ no questions and short answers with be: subject pronouns; possessive adjectives.
PRONUNCIATION/LISTENING
Linked sounds. Listening for names and countries.
WRITING/READING
Writing questions requesting personal information.
“what´s in a Name?”: Reading about popular names.
INTERCHANGE ACTIVITY
“Getting to know you”: Collecting personal information about classmates.
UNIT 1
Please call me Beth.
Introductions and greetings, names, countries and nationalities.
SPEAKING
Introducing yourself; introducing someone: checking information ; exchanging personal information; saying hello and good bye.
GRAMMAR
*Wh-questions and statements with be;questions with: what, where, who,and how; yes/ no questions and short answers with be: subject pronouns; possessive adjectives.
PRONUNCIATION/LISTENING
Linked sounds. Listening for names and countries.
WRITING/READING
Writing questions requesting personal information.
“what´s in a Name?”: Reading about popular names.
INTERCHANGE ACTIVITY
“Getting to know you”: Collecting personal information about classmates.
UNIT 1
Please call me Beth.
Introductions and greetings, names, countries and nationalities.
SPEAKING
Introducing yourself; introducing someone: checking information ; exchanging personal information; saying hello and good bye.
GRAMMAR
*Wh-questions and statements with be;questions with: what, where, who,and how; yes/ no questions and short answers with be: subject pronouns; possessive adjectives.
PRONUNCIATION/LISTENING
Linked sounds. Listening for names and countries.
WRITING/READING
Writing questions requesting personal information.
“what´s in a Name?”: Reading about popular names.
INTERCHANGE ACTIVITY
“Getting to know you”: Collecting personal information about classmates.